21.2.2017

Coding in Schools: Comparing Integration of Programming into Basic Education Curricula of Finland and South Korea

Tutkija(t): Katri Schroderus, Sei Kwon

Toteutusorganisaatio: Mediakasvatusseura ry / Finnish Society on Media Education

Sijainti verkossa: http://www.mediakasvatus.fi/wp-content/uploads/2017/02/Coding-in-schools-FINAL-2.pdf

Julkaisuvuosi: 2017

Kun ohjelmointitaitojen merkitys ‘neljännen teollisen vallankumouksen’ aikana on laajalti tunnustettu, monet maat ovat alkaneet integroida koodaamista yleiseen opetussuunnitelmaan. “Coding Codingin Schools: Comparing integration of programming into basic education curricula of Finland and South Korea” luo katsauksen siihen, miten koodaaminen on integroitu osaksi perusopetusta ja opetussuunnitelmaa Suomessa ja Etelä-Koreassa.

Artikkeli on englanninkielinen.

Considering the relatively broad consensus on the role of programming skills in the era of ‘4th Industrial Revolution’, many countries have begun integrating coding in their public curricula. “Coding in Schools: Comparing integration of programming into basic education curricula of Finland and South Korea” takes a look at how coding is integrated into the basic education systems and curricula in Finland and South Korea.

  • Viimeksi lisätty

  • Nuorisotiedon kirjasto

    Nuorisotiedon kirjasto
    Mediakasvatusseuran kirjat löytyvät Nuorisotiedon kirjastosta. Kirjojen ohella kirjaston tietokannasta löytyy myös mediakasvatus-aiheisia artikkeleita.

  • Media & viestintä -lehti

    Media & viestintä on tieteellinen julkaisu, jossa ilmestyy artikkeleita, haastatteluja ja keskustelunavauksia median, viestinnän ja journalismin tutkimuksen alalta. Media & viestintä on koko mediakenttää tutkiva aikakauskirja, jossa käsitellään viestintään liittyviä teemoja monipuolisesti, myös mediakasvatuksen näkökulmasta. Lehti ilmestyy verkossa open access -periaatteella.

    mediaviestinta.fi