28.11.2017Anna Jaakonaho

Digiajan peruskoulu -väliraportti on julkaistu

Digiajan peruskoulu 2017 – Tilannearvio ja toimenpidesuositukset -väliraportti esittelee Tampereen ja Turun yliopiston toteuttaman Digiajan peruskoulu -hankkeen keskeisiä tuloksia. Selvitys on osa Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarjaa.

Selvitys kartoittaa uuden oppimisen, digitaalisen pedagogiikan, uusien oppimismateriaalien ja oppimisympäristöjen nykytilaa ja kehittämisvalmiutta perusopetusta järjestävissä kouluissa. Selvityksen keskeisenä tavoitteena on luoda perustaa opetusalan ajantasaisen tutkimustiedon hyödyntämiselle päätöksenteossa.

Hankkeen tavoitteena on tuottaa tietoa oppimisen ja opettamisen sekä toisaalta oppilaitosorganisaatioiden digitaalisten teknologioiden käytöstä ja hyödyntämisvalmiuksista, uusien oppimateriaalien ja oppimisympäristöjen käyttämisestä sekä digitaalisen osaamisen tasosta. Lisäksi arvioidaan hallituksen toimien vaikuttavuutta suomalaisissa peruskouluissa.

Lue lisää hankkeesta täältä.

Tutustu Digiajan peruskoulu 2017 -väliraporttiin täällä.

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

  • Uusimmat uutiset

  • Kategoriat